Мета: засвоєння змісту наукового напряму «Історія повсякденності Європи», формування в студентів знань про умови життя, праці та відпочинку (побуту, умов проживання, раціону харчування, способів лікування, соціальної адаптації) а також факторів, які впливали на формування свідомості і норм поведінки, соціально-політичні переваги переважної більшості європейців («пересічних людей») в різні історичні епохи.

Завдання:

-          дати студентам уявлення про історію формування нового наукового напрямку, його витоки і зв’язки з іншими гуманітарними дисциплінами й науковими напрямами;

-          наділити студентів розумінням предмету історії повсякденності Європи, культури повсякдення європейців, структури та естетики повсякденності; 

-          ознайомити студентів з особливостями повсякдення античної, середньовічної Європи та повсякдення Європи Нового та Новітнього часу;

-          ознайомити студентів з проблематикою та прийомами дослідження повсякдення;

-          навчити студентів застосовувати на практиці зазначені прийоми, впроваджувати їх в дослідницький процес.

Курс «Історія стародавнього світу» посідає важливе місце в процесі підготовки майбутніх фахівців у галузі історії й має на меті сформувати в студентів систематичні історичні знання, ціннісні орієнтації, особистісні переконання, основи гуманітарної культури, розуміння цивілізаційної значущості стародавнього періоду в історії України, Європи та світу в цілому, античної цивілізації як основи для подальшого розвитку європейських суспільств; дає змогу ознайомити студентів з основними рушійними силами історичного процесу, мотивами людської поведінки у вирішальні моменти історії. Знання фактологічного матеріалу з історії стародавнього світу допоможе студентам зрозуміти особливості розвитку античних цивілізацій і культур, які заклали підґрунтя для історичного поступу людської спільноти, без чого неможливий сталий розвиток людства в умовах глобалізації і зростаючої модернізації, посилення суперечностей між процесами вестернізації й традиціоналістськими спільнотами, прибічниками прогресу й фундаменталістами.

Мета курсу - ознайомлення з військовою історією та процесом розвитку військового мистецтва Європи від античності до початку ХХІ ст.

Мета курсу: формування у студентів наукового розуміння сутності та особливостей інтеграційних процесів у Європі, основних теоретичних засад і генези європейської єдності. Вивчення, узагальнення і систематизація знань з проблем і перспектив співробітництва України з Європейським Союзом. Розкриття основних складових проблематики та особливостей сучасного етапу реалізації зовнішньополітичного курсу України, пріоритетом якого є європейська інтеграція

У курсі «Історія європейської інтеграції» висвітлюється історія та витоки європейських інтеграційних ідей, аналізується сучасний стан європейської інтеграції. 

Мета дисципліни: формування у студентів наукового розуміння сутності та особливостей інтеграційних процесів у Європі, основних теоретичних засад і генези європейської єдності, інституційних, правових, економічних аспектів функціонування Європейського Союзу. Поглиблене вивчення історії європейської інтеграції, розкриття особливостей формування та розвитку Європейських Співтовариств, дослідження всіх історичних етапів європейської інтеграції, розкриття основних складових проблематики та особливостей сучасного етапу європейської інтеграції, вивчення взаємовідносин між Україною та Європейським Союзом.

Метою курсу є ознайомлення з історичними основами процесу виникнення та розвитку державно-правових інститутів в зарубіжних країнах, що є невід'ємною складовою світової правової культури, формування вмінь та навичок історичного мислення, необхідних для розуміння суті сучасних державно -правових явищ.

Метою курсу є знайомство з історією таких стародавніх цивілізацій як Месопотамії, Єгипту, Індії, Малої Азії і Закавказзя, Східного Середземномор’я, Ірану, Китаю, Японії, Греції та Риму. 

Метою курсу “Новітня історія країн Азії та Африки” є знайомство з історією афро-азійського регіону в новітню добу.

Метою курсу «Соціальна історія європейського міста» є формування комплексу знань з соціальної історії міста, етапів становлення європейського міста в різні історичні епохи та особливостей соціальної структури європейського міста. Завданням курсу єознайомлення з соціальною структурою та стратифікацією європейського міста як соціуму, провідними соціальними процесами, проблемами урбанізації сучасного світу.

Метою курсу «Соціальна історія європейського міста» є формування комплексу знань з соціальної історії міста, етапів становлення європейського міста в різні історичні епохи та особливостей соціальної структури європейського міста. Завданням курсу єознайомлення з соціальною структурою та стратифікацією європейського міста як соціуму, провідними соціальними процесами, проблемами урбанізації сучасного світу.

Метою викладання начальної дисципліни «Археологія України» полягає у формуванні у здобувачів освіти компетентностей, пов’язаних з основними навичками роботи з речовими джерелами України і застосуванням їх у освітньому та науковому процесах.

Метою курсу є формування комплексу знань з історії становлення та розвитку європейської ментальності від античності до наших днів крізь призму змін основних концептів людського життя.

Мета курсу полягає в отриманні майбутніми фахівцями теоретичних і практичних знань з історії й культури українського козацтва і його світових аналогів.

Предмет вивчає процеси формування та розвитку світової культури. Дисципліна відповідає сучасним вимогам професійної підготовки вчителя у формуванні наукового світогляду, широкої ерудиції та загальної культури.

Метою курсу є поглиблення знань студентів з історії світової культури, вивчення культурних епох та окремих регіонів розвитку людства, що сприятиме цілісності гуманітарних знань майбутніх фахівців. Курс спрямовано на виховання поваги до культурних традицій народів світу.

Метою курсу є виявлення специфіки, особливостей формування та оформлення відносин між державами; здатність визначати головні історичні події міжнародного життя, основні рушійні сили змін на міжнародній арені; складати регіональні характеристики міжнародних відносин і зовнішньої політики;розкривати  суть і перспективи вирішення глобальних проблем людства.

Мета курсу полягає у вивченні найбільш кардинальних проблем розвитку провідних країн Європи та Північної Америки в XX ст., а також в формуванні у студентів вміння їх аналізу на основі методологічних принципів історизму та теорії модернізації.

Метою курсу є ознайомлення студентів з історією розвитку міжнародних організацій,  функціонуванням міжнародних організацій, вивчення основних пріоритетів діяльності міжнародних організацій.

 

Метою курсу є підготувка студентів до взаємодії з учнівським середовищем різних вікових категорій, до самореалізації їх як вчителів через засвоєння комплексу знань, формування відповідних компетенцій.

Педагогічна практика студентів є невід’ємною частиною підготовки висококваліфікованих фахівців і забезпечує встановлення органічного зв’язку теоретичних знань з практичним навчанням та вихованням. Вона надає можливості для самостійної педагогічної діяльності студентів, вияву їх творчого потенціалу стимулює зв'язок навчання з науково – дослідницькою роботою, професійною освітою, самоосвітою.

Метою курсу є  цілісний розгляд культури України за історичним принципом як складової світового культурного процесу; висвітлення її гуманістичного змісту та значення для усвідомлення молодими українцями власної духовної автентичності. 

Метою курсу є вивчення процесу виникнення, розквіту і розкладу феодальних відносин у країнах Західної Європи і Візантії, а також розвиток суспільного ладу народів Азії, Африки та доколумбової Америки в період Середньовіччя.

Метою курсу є ознайомлення студентів із структурою та змістом шкільного курсу "Історія України" та формування знань про основні дидактичні засади теорії та методики навчання історії України

Мета: вивчення наукових основ навчання шкільного правознавства і способів реалізації його цільових завдань. Завдання курсу: створити умови для формування професійних – методичних, пізнавальних, практичних умінь і навиків майбутнього вчителя суспільних дисциплін загальноосвітньої школи. - методичні: навчити самостійно визначати зміст і методи навчання правознавства, вміти диференціювати навчальну інформацію на основну (поняття, закономірності, світоглядні ідеї) та допоміжну; - пізнавальні: забезпечити засвоєння теоретичних та практичних основ шкільного правознавства та методики його викладання, осмислення досвіду кращих вчителів, прищеплення вмінь вивчати провідні педагогічні ідеї, організовувати дослідження; - практичні: навчити проектувати зміст навчання, здійснювати навчально-виховний процес, планувати різні види пізнавальної діяльності школярів і способи їх включення у процес навчальної діяльності.

Метою курсу є навчити студентів обєктивно оцінювати політичне становище країн Європи та Америки, основні риси економічного,
політичного і суспільного життя, причини і наслідки соціальних явищ, розвиток національно-визвольних і революційних рухів; визначати роль народів країн, історія яких вивчається, у загальносвітовому історичному процесі; оцінити внесок народів Європи та Америки у здобутки світової цивілізації; аналізувати джерела та літературу з історії цих країн; досконало володіти політичною картою; давати
характеристику визначним особистостям цього періоду.

Метою курсу «Історія слов’янських народів ХІХ – ХХ ст.» є знайомство з історією ХІХ – ХХ ст. таких слов’янських держав як Болгарія, Росія, Білорусія, Сербія, Боснія та Герцеговина, Македонія, Чорногорія, Хорватія, Чехія, Словаччина, Польща. В процесі вивчення курсу студенти мають познайомитись із найновішими досягненнями істориків-слов’янознавців з низки найважливіших проблем слов’янської історії ХІХ – ХХ ст. як важливого елемента історії народів Центральної та Південно-Східної Європи.

Метою курсу «Нова історія Азії та Африки» є знайомство з історією афро-азійського регіону у нову добу, а саме з історією розвитку країн Далекого Сходу, Південної та Південно-Східної Азії, арабо-мусульманського світу та народів Африки в новий час;

Метою курсу є ознайомлення студентів з основними поняттями теоретичної та польової археології, категоріями матеріальної культури, основними видами пам’яток, основними археологічними культурами України та історією їх досліджень.

Метанавчальної дисципліни «Історія первісного суспільства», що є складовою частиною загальної історії, передбачає реконструкцію початкового етапу становлення та розвитку людини і суспільства, який завершується виникненням стародавніх цивілізацій Сходу та Європи. Курс складається із вивчення основних періодів історії первісного суспільства (антропосоціогенез, доба праобщини, доба первісної общини, період політогенезу). В основу концепції історії первісного суспільства покладено історичні та природні передумови виникнення суспільства.

Метою курсу «Історія слов’янських народів від найдавніших часів до кінця  XVІІІ ст. » є знайомство з історією таких слов’янських держав як Болгарія, Сербія, Боснія та Герцеговина, Македонія, Чорногорія, Хорватія, Словенія, Чехія, Словаччина, Польща, Росія, Білорусія від найдавніх часів до кінця XVІІІ ст. В процесі вивчення курсу студенти мають познайомитись із найновішими досягненнями істориків-слов’янознавців у низці найважливіших проблем слов’янської історії як важливого елементу історії народів Центральної та Південно-Східної Європи; розглянути процес слов’янського етногенезу; прослідкувати формування і розвиток ранньофеодальних слов’янських держав; розкрити складності та протиріччя формування державності у слов’янських народів; проаналізувати соціально-економічний та культурний розвиток словʼянських народів до кінця XVIII ст.

Метою курсу є ознайомлення студентів іноземної філології з основними етапами та закономірностями історичного розвитку Великобританії, біографією видатних діячів політичного та культурного життя.